LOOK UP - Designer Spirit – a pálinka angolul

2017. április 18. - Szabados János

Ujvári Péter, designer, a LOOK UP - Designer Spirit életre hívója megálmodta a pálinkát, fekete matt üvegben és ezüstpapírra nyomott címkével. A célja - amiről már oly sokan oly sokszor beszélgettünk és gondolkodtunk – hogyan lesz a pálinka világhírű, hogyan jut el a nemzeti italunk a világ összes tájára.

„A LOOK UP - Designer Spirit-et másfél éves munka előzte meg, előkészültünk, megterveztük, kiszámoltuk. Minden a tervek szerint történik, semmi sem véletlenül” – mondja Péter. Csaknem negyven pálinkafőzdét kerestek fel a kicsiktől a legnagyobbakig az üzlettársával, Somogyvári Istvánnal, hogy megtalálják a fekete matt üvegbe valót. Dombegyházán, a TOBO Kisüsti pálinkafőzdére esett a választás. A dombegyházi az a főzde, amely az összes, általuk megálmodott ízből, azt a minőséget, zamatot, valamint azt a gyümölcsre jellemző íz világot és harmóniát tudta hozni, amit kerestek.

Az 1989-ben épült szeszfőzde, több mint 20éves főzési tapasztalatokkal bíró családi kézműves manufaktúra, világviszonylatban is legkorszerűbb technológiával rendelkező, mégis tradicionális kisüsti, szárazgőzös eljárása révén a cefre leégésének "lekozmálásának" kockázatát nullára redukálja, szemben a hagyományos közvetlen tüzeléssel. Továbbá a technológia hagyománytisztelő is, hiszen nem szakít a kétszeres lepárlással, ami azt jelenti, hogy először alszeszt nyerünk ki a gyümölcscefréből, majd a második lépcsőben finomítjuk azt.

Ujvári Péter biztos abban, hogy a magyar pálinkát ismertebbé képes tenni. „A legtisztább ital, amit első körben a gyümölcsből ki lehet nyerni!” – hangsúlyozza. Ha pálinkát kóstolunk, akkor felfelé nézünk, amikor kortyoljuk – LOOK UP! Szándékosan nincs magyar neve. Ők úgy gondolkodnak, hogy a külföldi fogyasztók a pálinka elnevezést nem tudják hová tenni, de azzal, hogy ezt a különleges italt angol névvel látjuk el, sokkal vonzóbbnak és sokkal közelibbnek érzi majd az idegen ajkú érdeklődő. A LOOK UP Designer Spirit már ránézésre is extrém. A népies vonalból csak a palack és a címkén látható inda maradt meg. A szortimentet néhány gyümölcsre tervezik koncentrálni, mert úgy látják, a hosszú termékpaletta csak összekuszálja a fogyasztót, megnehezíti a választást. A LOOK UP-nak saját marketingarca is, Péter Magyarország legmagasabb emberét, nagyon jó barátját Grósz Lászlót kérte fel erre a feladatra. Kell egy hiteles arc a termékhez! – mondja.

Ujvári Péter alapvetően designer, web designer, on-line marketing szakember (ő tervezte a weboldalt és az arculatot is). „Előző életében” luxuslakások, web oldalak tervezésével, márkaépítéssel foglalkozott, volt kereskedő, öltönyöket, nyakkendőket, ingeket, női táskákat, török csokoládét, sőt tortákat is értékesített on-line. Azt mondja, a hosszú évek alatt megtapasztalta, hogyan lehet, és hogyan kell az embereknek profi módon eladni. A pálinkához annyi kötődése azért van, mint oly sokunknak az országban, hiszen nagyapja, édesapja, sőt Péter is készített cefrét, főzetett pálinkát. Rengeteg pálinkát kóstolt már az életében, azt mondja, ő nem szakember, de teljesen laikusnak sem tartja magát. Úgy fogalmaz, hogy meg tudja állapítani egy pálinkáról, hogy jó-e, harmonikus-e vagy sem. A kezdet kezdetén eljárt a pálinkás előadásokra, igyekezett minél többet megtudni a pálinkáról. „Ma már mi is tartunk előadásokat”. Kertész Péter, üzemgazdász, gazdasági szakember kollégám és barátom, akivel egy on-line marketing kurzuson találkoztam, ő elsősorban az előadónk, de néha már én is megtartok egy-egy kisebb előadást a pálinkáról.” – hangsúlyozza.

Néhány évvel ezelőtt számos kereskedelmi pálinkafőzde volt csőd közeli helyzetben, illetve zárt is be, Péter ennek az okát egyértelműen abban látja, hogy a pálinka lepárlás mellett már nem volt idő és energia a marketinggel foglalkozni, nem volt idejük és anyagi forrásaik a termékeik népszerűsítésére. Nos, ő ezt ismerte fel és azon dolgozik nagy lelkesedéssel és izgalommal, hogy a pálinka, LOOK UP Designer Spirit néven a világ összes nációjának élvezettel guruljon le a garatján. Bár a név angol, Péterék mégsem zárkóznak el a hazai értékesítéstől sem. A Magyar Pálinka Háza polcain, egyes Nemzeti Dohányboltokban is ott vannak a fekete matt palackok, igyekeznek a fesztiválokon is megismertetni a fogyasztókkal a Designer Spiritet, illetve a budapesti Virtuoso Dine&Wine étteremben, ha pálinkát kérünk, az kizárólag a LOOK UP Designer Spirit lesz. A Virtuoso és még számos érdeklődő – többek között egy nagynevű import/export cég - talál meg bennünket „csak úgy” az interneten, ami tovább erősíti az önbizalmunkat. A LOOK UP-ot sommelierekkel, pálinkamesterekkel kóstoltattuk, így találtuk meg azt az alkoholfokot, amely a legjobban tudja képviselni a gyümölcsöt, a harmóniát és a minőséget. Minden évben laboratóriumi vizsgálatok alá vetik a terméket annak érdekében, hogy a fogyasztóik mindig a legmagasabb minőséget a legkiemelkedőbb színvonalat kapják. Az országban a kereskedelmi főzdék száma megközelíti a 200 főzdét. Péterék szándékosan helyezték a prémium pálinkák közé a LOOK UP-ot, azt mondja, nem akart a középmezőnyben versenyezni. Ugyanannyi erőfeszítésből áll kicsit és nagyot is álmodni, ennek az elgondolásnak a vonalán a LOOK UP indul hódító útjára. Tervben van az Egyetemes Bor, lesz vodka, lesz cukornádból készült likőr, energiaital, sőt kávé is.

Többféle alkohollal is foglalkoznak. Az Egyetemes Bor története úgy indult, hogy kiderítették, hazánkban a borfogyasztók legnagyobb tábora a főiskolások és egyetemisták. A Egyetemes  Borok „by Designer Spirit” célzottan nekik készülnek. Péter személyesen felkereste a boraival az egyetemeket, és megkérte a hallgatókat, hogy beszéljenek róla, kérte őket, mondják el, milyen elvárásaik vannak a borral szemben. Az Egyetemes  Borok elnevezései is az főiskolai, egyetemi miliőt követik. Van többek között: UV, ZH, Neptun, DR, ETR, Kredit, PhD, SLC (Summa Cum Laude) és MCL (Magna Cum Laude) is. Péterék úgy gondolkoznak, hogy a borral karöltve lehet a pálinkát legsikeresebben megismertetni a külföldiekkel, így lehet a legeredményesebb a LOOK UP Designer Spirit hódító útja.  Ugyanúgy, ahogy a boros palackjaikon a laikusokat igyekeznek megtanítani a borfogyasztásra (a sommelier néhány gondolatával, illetve javaslatokkal, hogy milyen ételekhez fogyasszuk), a LOOK UP Designer Spirit címkén is olvasható néhány csábító sor az adott gyümölcspálinka megkóstolásra.

A külföldi terjeszkedés már olyannyira aktuális, hogy bejelentkeztek főzdelátogatásra Amerikából, Németországból, sőt Kínából is. Kész a kínai címke, a kínai szórólap is.

„Minden ember saját maga teremt. Amit kitalálsz és erősen hiszel benne azt meg fogod tudni valósítani! Mindennel így voltam egész életemben és ez a tervem a LOOK UP-pal is!” – foglalja össze Péter.

Sok sikert kívánok a világhódításhoz LOOK UP - Designer Spirit!

www.lookupspirit.com

A bejegyzés trackback címe:

https://epalinka.blog.hu/api/trackback/id/tr1412435473

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztárom az italom 2017.04.24. 21:14:03

Mit üzen a web?Heti alkoholos hírek, költemények. A Heti sajtó lenyűgöző, benne adok-kapok, tekintet nélkül nemre, korra, kivagyiságra, s pont ez benne a legszebb ,mert ritka tilalom az italom, nem válogat. Hétszentség'17/16 2017. 04. 17. Eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.